dissabte, 21 de desembre del 2013

Els sons en moviment

Què hem fet?
Aquesta activitat, consistia en que els membres del grup, a través de la grabació d’un so seleccionat per nosaltres, havíem d’expressar-lo gràficament.
En el nostre cas, el so seleccionat va ser el moviment de les fulles, creat per la força de l’aire. A més, amb l’ajuda de les mans, vam crear un moviment més fort de les fulles, en moments concrets de la gravació.

Un cop seleccionada la seqüència de l’aire amb les fulles, vam passar a la realització del dibuix, on cada membre del grup havia de representar el que a ell li havia transmès aquell so.

Els sons en moviment. Ivan Romero
Significat: Un cop escoltat el nostre so, el vaig profunditzar, tancar els ulls i dedicar-me a imaginar com representar-ho.
Seguidament, em vaig posar a realitzar el meu dibuix. Agafo els pinzells i les pintures necessàries i em poso mans a l’obra.
El que volia representar, són els diferents sons que apareixien a la gravació, un era el so de la ciutat, un altre el so de la natura mitjançant el so de les fulles i un altre el so del vent i com tot es continuat i conjunt vaig decidir començar des de un punt i que continués més enllà de manera de que mica en mica s’anés obrint.


Què hem après?
Aquesta activitat ens ha ajudat molt a desenvolupar la nostra creativitat, perquè realment  un so és molt difícil de dibuixar ja que has de trovar els colors que identifiquin els materials amb els que es produeix.

A més,  el fet de poder delimitar les mides de la làmina, el volum del dibuix, les dimensions…  fa que busquis molt dins de la teva imaginació per a trobar un sentit lògic al dibuix que es realitza.
En definitiva considerem que és una activitat original i positiva per poder treballar amb els infants.

Llums i ombres

Llums i ombres

 En el procés del treball de les llums i ombres, podrem trobar molta varietat d’elements que ens permetran, que els nens, des de ben petits, puguin experimentar amb diferents materials, i observin diferents maneres de treballar amb aquests materials, a la vegada que l’opció de treballar amb llums i ombres els hi permetrà obrir el seu ventall personal sobre el coneixement de diferents activitats per a treballar la part audiovisual i plàstica.

A través d’un projector, projectem a la paret o sobre una altre superfície llisa, una llum, que amb l’ajuda de la foscor a l’aula on ens trobem, li donarà un punt de lluminositat molt important a l’espai concret que vulguem treballar en aquell moment.

 A sobre de la part de vidre del projector, és on podrem exposar el nostre material i començar a crear diferents coses a partir de les llums i les ombres.

Per a poder treballar amb aquests materials, és molt important que sapiguem algunes de les respostes que es trobaran els nens petits en el moment que estiguin experimentant amb això.

Cal dir, que els materials sòlids, a causa de la llum, els veurem sempre projectats com un ombra, és a dir, hem de tenir en compte que no podrem observar el color del que són, ja que sempre ho veurem com una ombra.

En canvi, materials com papers de colors, si que els podrem observar tal i com són, amb els seus colors i les seves propietats. Això, és molt important perquè sempre tinguem present com fer servir aquestes eines en els moments que ho vulguem per treballar.

Tot i això, és una activitat molt amplis, ja que podem crear paisatges entre d’altres coses pels nens, cosa que vol dir que el ventall de possibilitats perquè aquests experimentin i aprenguin amb tal activitat és molt gran.

Materials amb els quals els nens puguin experimentar, com la sorra, pedres, sucre.. sempre els veuràn com una ombra, però són molt importants també, ja que permeten crear dibuixos diferents dels quals els nens crearan a partir dels materials sòlids.


Poden fer dibuixos amb els dits, i esborrar-los immediatament, al mateix moment que juguen amb el material, igual que fer dibuixos més abstractes que no tinguin cap significat especial, sinó que simplement reflectint moviment que ells han creat a partir de tocar el material exposat en aquell moment.




dilluns, 16 de desembre del 2013

Picmonkey

Avui dia hi ha mil programes per a retocar fotos però avui us parlaré d'un en concret, el Picmonkey.

PicMonkey Logo.jpg

PicMonkey és una programa d'edició de fotos. Els enginyers Brian Terry i Justin Huff van decidir construir PicMonkey.
El servei té funcions gratuïtes però per utilitzar-ho completament està disponible qualsevol forma mensual o anual que es paga a través de targeta de crèdit o PayPal.
PicMonkey té una característica, com retallar i canviar la mida, també té funcions avançades com les corbes i altres filtres d'imatge
Té la seva seu a Seattle, Washington , Estats Units.

Aquí us penjo unes fotos editades per mi a picmonkey:











A continuació us penjo un tutorial de '' lonuevodehoy.com'' 


                 

Poema

A les classes de COED hem començat a recitar poemas dabant de tot el grup. 

Tenim que escollir un poema que ens inspiri, que ens transmeti i que al hora de exposar-ho ho fem amb sentiment i emoció. 

Sincerament, he recorrit a un llibre de batxillerat anomenat ''Visions i cants'' de Joan Maragall ja que m'enrecordo de quan ho vaig treballar i va haver un en concret que em va agradar.

Per recitar un poema, la posta en escena ha de ser amb un lleguatge oral ben clar, alt i concís, a més de tenir un bon control dels nervis i tenir un bon feedback amb el públic, d'aixó en direm que és el lleguatge no verbal. D'aquest, també és molt important tenir-lo en compte ja que molts cops els nervis ens traicionen i inconscientment no controlem el control postural o la mirada amb el públic o el simple fet d'estar quiets en un lloc sense fer gaires gestos forçats.

El poema que he escollit, es titula ''Els reis'' i  diu així:


Aquesta nit han passat

i han posat la mà als balcons...
Els somnis dels infantons
han granat.

Cap a Orient se'n van tornant
a llur reialme confús,
a regnar-hi tot pensant
en Jesús.

Heu sentit avui el cor
matinejador dels nens?
Heu sentit el rastre d'or,
mirra, encens?
Joan Maragall

dijous, 5 de desembre del 2013

El procés de composició escrita

A COED ens van repartir uns document on explicaba d'una manera extensa el procés de la composició escrita.

Nosaltres vam tenir que fer esquemes dels documents i els meus van quedar d'aquesta manera:






dimecres, 4 de desembre del 2013

Llengua oral formal

A COED, hem treballat diferents documents que ens ha facilitat la nostre professora, i un d’ells tracta sobre els trets característics de la llengua oral formal.

Podem dir que hi ha tres tipus diferents:


  • Trets contextuals:
-Caràcter no universal i aprenentatge escolar 
-Acústica, efímera i produïda en temps real
-Context compartit, amb una comunicació relativament unidireccional


  •  Trets textuals:
´-Formal i generalment monologada
-Informativa, planificada i de tema sovint especialitzat
-Repetitiva i amb una intervenció fonamental dels llenguatges no verbals


  • Trets lingüístics:
-Paper fonamental dels trets suprasegmentals
-Ocurrència d'elements díctics, interrogacions, exclamacions, interjeccions, anacoluts, el·lipsis, canvis de direcció sintàctica, etc.
-Correcció normativa i ús de la varietat estàndard


dimarts, 3 de desembre del 2013

Copyright

Normalment, quan realitzem algun treball o presentació, agafem fotos, música entre d'altres, però, sabeu qui és l'autor d'aquestes eines? Doncs aixó s'en diu en termes anglesos, Copyright.

A continuació us ho explicaré més detalladament.

Icona Copyright
Copyright és un conjunt de normes i principis que regulen els drets morals i patrimonials que la llei concedeix als autors (els drets d'autor), pel sol fet de la creació d'una obra literària, artística o científica, tant publicada o que encara no s'hagi publicat.

En el Dret anglosaxó s'utilitza la paraula copyright (traduït literalment com dret de còpia) que, en general, comprèn la part patrimonial dels drets d'autor (drets patrimonials).

Una obra pot passar al domini públic quan els drets patrimonials han expirat. Això succeeix habitualment transcorregut un termini des de la mort de l'autor (post mortem auctoris). Per exemple, en el dret europeu, 70 anys des de la mort de l'autor. Aquesta obra llavors pot ser utilitzada en forma lliure, respectant els drets morals

A continuació, us deixo la direcció d'una pàgina web on podreu veure un vídeo que explica clarament el què és el Copyright.

És un video molt interesant que explica molt bé aquest concepte i a més ho explica conjuntament amb les creative commons.