dissabte, 21 de desembre del 2013

Llums i ombres

Llums i ombres

 En el procés del treball de les llums i ombres, podrem trobar molta varietat d’elements que ens permetran, que els nens, des de ben petits, puguin experimentar amb diferents materials, i observin diferents maneres de treballar amb aquests materials, a la vegada que l’opció de treballar amb llums i ombres els hi permetrà obrir el seu ventall personal sobre el coneixement de diferents activitats per a treballar la part audiovisual i plàstica.

A través d’un projector, projectem a la paret o sobre una altre superfície llisa, una llum, que amb l’ajuda de la foscor a l’aula on ens trobem, li donarà un punt de lluminositat molt important a l’espai concret que vulguem treballar en aquell moment.

 A sobre de la part de vidre del projector, és on podrem exposar el nostre material i començar a crear diferents coses a partir de les llums i les ombres.

Per a poder treballar amb aquests materials, és molt important que sapiguem algunes de les respostes que es trobaran els nens petits en el moment que estiguin experimentant amb això.

Cal dir, que els materials sòlids, a causa de la llum, els veurem sempre projectats com un ombra, és a dir, hem de tenir en compte que no podrem observar el color del que són, ja que sempre ho veurem com una ombra.

En canvi, materials com papers de colors, si que els podrem observar tal i com són, amb els seus colors i les seves propietats. Això, és molt important perquè sempre tinguem present com fer servir aquestes eines en els moments que ho vulguem per treballar.

Tot i això, és una activitat molt amplis, ja que podem crear paisatges entre d’altres coses pels nens, cosa que vol dir que el ventall de possibilitats perquè aquests experimentin i aprenguin amb tal activitat és molt gran.

Materials amb els quals els nens puguin experimentar, com la sorra, pedres, sucre.. sempre els veuràn com una ombra, però són molt importants també, ja que permeten crear dibuixos diferents dels quals els nens crearan a partir dels materials sòlids.


Poden fer dibuixos amb els dits, i esborrar-los immediatament, al mateix moment que juguen amb el material, igual que fer dibuixos més abstractes que no tinguin cap significat especial, sinó que simplement reflectint moviment que ells han creat a partir de tocar el material exposat en aquell moment.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada