Llums i ombres
En el procés del treball de les llums i ombres, podrem trobar
molta varietat d’elements que ens permetran, que els nens, des de ben petits,
puguin experimentar amb diferents materials, i observin diferents maneres de
treballar amb aquests materials, a la vegada que l’opció de treballar amb llums
i ombres els hi permetrà obrir el seu ventall personal sobre el coneixement de
diferents activitats per a treballar la part audiovisual i plàstica.
A través d’un projector, projectem a la paret o sobre una
altre superfície llisa, una llum, que amb l’ajuda de la foscor a l’aula on ens
trobem, li donarà un punt de lluminositat molt important a l’espai concret que vulguem
treballar en aquell moment.
A sobre de la part de vidre del projector, és on podrem
exposar el nostre material i començar a crear diferents coses a partir de les
llums i les ombres.
Per a poder treballar amb aquests materials, és molt
important que sapiguem algunes de les respostes que es trobaran els nens petits
en el moment que estiguin experimentant amb això.
Cal dir, que els materials sòlids, a causa de la llum, els
veurem sempre projectats com un ombra, és a dir, hem de tenir en compte que no
podrem observar el color del que són, ja que sempre ho veurem com una ombra.
En canvi, materials com papers de colors, si
que els podrem observar tal i com són, amb els seus colors i les seves
propietats. Això, és molt important perquè sempre tinguem present com fer
servir aquestes eines en els moments que ho vulguem per treballar.
Tot i això, és una activitat molt amplis,
ja que podem crear paisatges entre d’altres coses pels nens, cosa que vol dir
que el ventall de possibilitats perquè aquests experimentin i aprenguin amb tal
activitat és molt gran.
Materials amb els quals els nens puguin experimentar, com la
sorra, pedres, sucre.. sempre els veuràn com una ombra, però són molt
importants també, ja que permeten crear dibuixos diferents dels quals els nens
crearan a partir dels materials sòlids.
Poden fer dibuixos amb els dits, i esborrar-los
immediatament, al mateix moment que juguen amb el material, igual que fer
dibuixos més abstractes que no tinguin cap significat especial, sinó que
simplement reflectint moviment que ells han creat a partir de tocar el material
exposat en aquell moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada