dissabte, 21 de desembre del 2013

Figura de fang

Primer de tot, abans de realitzar l’exercici, vam veure una filmació d’una escola d’Itàlia d’infants entre 4-5 anys, on es veia reflectida la metodologia emprada per modular el fang. Aquesta activitat està constituïda per diferents parts.

  • Estudi d’aquella realitat (En el cas de la pel·lícula es tractava del lleó.) : Veient pel·lícules i documentals de l’animal per informar-se del seu hàbitat.
  • Observació: Van anar a la plaça de la ciutat on hi havia un lleó de pedra. Mitjançant l’observació i la manipulació van conèixer millor les seves dimensions i les seves parts.
  • Per familiaritzar-se amb el volum i la proporció de l’animal, fan un motlle amb fang de la pota del lleó.
  •  Ombres: A plena llum del dia, deixen un paper a terra i dibuixen la silueta de l’animal i prenen mesures del seu volum amb un metre.
  • Fotografia: Posen fotografies i diferents vídeos per tal que els infants l’imitin i comencin a relacionar conceptes.
  •  Pintura: Fan un retrat del lleó mitjançant la subjectivitat.
  • Fang: Després d’haver treballat els diferents aspectes com són el volum, les diferents parts del cos, la proporció, entre d’altres, realitzen la figura del lleó amb fang i realment es nota amb diferència  que aquests processos els hi ha ajudat
Què hem fet nosaltres?
Primer de tot,  vam haver de realitzar unes fotografies de cada membre del grup fetes des de tres angles diferents.  Un des de darrera, una de costat i un altre de cara. Aquí podeu veure les nostres fotografies:
Un cop ens vam fer les imatges, vam iniciar la nostra obra que consistia a crear una escultura de la nostra persona.

Cadascú havia d’agafar una pastilla de fang i començar a modular-la. La primera part que havíem de crear era la base que no podia ser excessivament fina ni gruixuda. Després  anar creant les diferents parts del cos i finalment centrar-nos en els petits detalls.
Què ens va costar més?
  •   Les proporcions: a l’hora de realitzar l’obra vam tenir complicacions pel que fa a la estabilitat de la figura.
  •    Les articulacions: era difícil marcar-les perquè no teníem els coneixements suficients per treballar el fang.
  •    El cabell: el fet de donar-li moviment requeria l’ús del punxó amb el qual no estàvem molt familiaritzats i es va haver de repetir unes quantes vegades

Reflexió:

     Personalment ens ha semblat un exercici molt interesant i molt divertit on hem aprés diferents mecàniques  per poder treballar-les en un futur amb els nostres alumnes i així, puguin treballar aspectes  molt diferents que avui dia no es treballen a totes les escoles pel fet de tenir fixes.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada