dimarts, 12 de novembre del 2013

Power point

A classe, hem estat comentan el programa que segurament tots coneixeu, Microsoft PowerPoint.

És un programa que gaire bé tothom utilitza per realitzar presentacions i que s'utilitza en l'ambit d'ennsenyament, negocis, etc.

És un programa dissenyat per a fer presentacions pràctiques amb un text esquematitzat, fàcil d' entendre, animacions de text i imatges, imatges predissenyades o importades des d'imatges de l' ordinador on es poden aplicar diferents dissenys de font, plantilla i animació .

Hem de tenir clar que hi ha diferents tipus de PowerPoints envers les presentacións.

  • PowerPoint de presentació
  • PowerPoint de suport
  • PowerPoint per corretgir

Aquets són uns exemples te tipus de presentacións, però a l'hora de realitzar-lo, gaire bé utilitzem els mateixos termes. Us faré un esquema perque ho enteneu.

  • Presentació (tot el PowerPoint) → Diapositiva ( finestra per finestra) →Objectes (dibuix, lletra, imatge que existeixi a cada diapositiva com les trancisions, és a dir, les accions animades o efectes.


Sabeu què és la ''mort per PowerPoint''?

És un terme aplicat a les presentacions basades en diapositives que indueixen a l'avorriment i la fatiga a causa de la sobrecàrrega d'informació.

Aquest fenomen no és exclusiu del programari de Microsoft ja que qualsevol programa que serveixi per crear presentacions permet als usuaris omplir diapositives de text i vinyetes, el que comporta a aquesta sobrecàrrega d'informació esmentada anteriorment.

La frase va ser creada per Angela R. Garber. Altres autors han criticat PowerPoint a causa dels seus efectes sobre la comunicació, com Edward Tufte i Kalyuga que suggereixen que PowerPoint és una eina molt convenient per a oradors amb escassa capacitat, ja que redueix els missatges complicats a simples vinyetes i permet que l'estil (la forma) domini sobre la substància (el contingut).


Heu de saber que el Power Point, pot tenir dos maneres diferents de tractar-ho, una de manera més tradicional i l'altre més lúdica i creativa.

Que us sembla millor, una presentació avorrida i carregada d'informació o una que sigui més dinàmica i interesant?

Doncs a aixó em refereixo, una presentació té que ser lo mes dinamica possible sense que estigui molt carregada. Hem de tenir en compte que, una presentació amb aquest programa, no ha de ser ell el que faci la presentació de manera indirecta ni ens hem de guiar a traves d'ell, si no que aquest programa és l'ajuda que necesita l'orador per a fer la seva presentació i som nosaltres els que guiem i presentem el nostre tema a presentar.

A partir d'aquí, podem concloure amb uns avantatges i desaventatges del PowerPoint.

Avantatges:

  1. Tenim una guia per si ens quedem en blanc amb idees claus, etc.
  2. Ens permet crear esquemes per fer entendre més facilment al nostre públic el que      volem comunicar.
  3. El públic té més facilitats per prendre nota del que s'està dient.
  4. Permet tenir una clara visió de les idees amb l'ajuda dels colors i esquemes.
  5. Ens permet incloure imatges.
Desaventatges:

  1. Excés d'informació en les diapositives i poca claretat.
  2. Molts cops l'orador es guia per la pantalla i llegeix el que hi posa.
  3. Excés de transicions o efectes animats.
  4. Massa continguts a les diapositives fent així que no quedin clares les idees.
  5. Si hi ha massa contingut s'estableix el doble discurs, és a dir, l'orador explica i el públic està pendent de la diapositiva i el contingut sense escoltar molt a l'orador.

Fins aquí explico els diferents conceptes que vam treballar a classe i que personalment m'han servit per a poder realitzar millors presentacions.

diumenge, 10 de novembre del 2013

Prezi

Avui, us parlaré sobre un programa que hem estat treballant a les classes de GTIC, aquest programa s'anomena Prezi i és un un programa de presentacions per explorar i compartir idees sobre un llenç virtual basat en forma de núvol.

Aquest programa, ens permet crear presentacions amb diferents punts de vista utilitzant el zoom, d'aquesta manera queda molt més dinamic, entretingut i diferent als tipics programes de tota la vida com PowerPoint.

Els Usuaris que facin servir el Prezi podran compartir amb diferents usuaris, editar, mostrar i descarregar els seus treballs a la web de l' aplicació. Prezi també ofereix una llicència especial per a estudiants i educadors per que la puguin utilitzar d'una manera educativa perque facin les seves pròpies creacions.

Seguidament us penjo un projecte que hem realitzat a l'aula d'informàtica per començar a familiaritzar-nos amb ell.


            


Espero que comenceu a utilitzar aquest programa ja que és molt útil i fàcil d'utilitzar.


dilluns, 4 de novembre del 2013

Les Etiquetes

Avui explicaré què són les etiquetes ja que com estem treballant amb el blog a les classes de GTIC, penso que és important saber les seves parts i com podem facilitar les entrades als nostres lectors.

Per què serveixen les etiquetes?

Principalment, les etiquetes serveixen per organitzar el contingut del teu bloc. Heu de saber que utilitzar correctament les etiquetes del bloc té dos grans avantatges.

1. Facilites als teus lectors la navegació pel bloc. La veritat que són una invitació per a veure alguna cosa més que l'últim post del blog. Quan un lector fa clic sobre una etiqueta, accedeix a una pàgina amb totes les entrades que porten el mateix tag o etiqueta.

2. Aconsegueixes que un blog es posicioni millor en els cercadors, ja que cada etiqueta crea una pàgina nova que és indexada pels motors de cerca.

Sabeu quina és la manera correcta de treballar amb les etiquetes ?

Aquests són alguns suggeriments que et poden ajudar a etiquetar millor les teves entrades.

1 . Escriu una llista de les etiquetes que consideres necessàries per organitzar el contingut del teu bloc. Fes-ho com una pluja d'idees.
2 . Elimina aquelles paraules que siguin sinònims . Intenta expressar en una o dues paraules aquelles que siguin massa llargues. Elimina també les que siguin abreviatures o paraules rebuscades o críptiques.
3 . Basant-te en la teva llista assigna un màxim de tres etiquetes a cada post .
4 . Intenta no crear una nova etiqueta i intenta classificar-les de manera més global.
5 . Fes que les etiquetes del teu bloc siguin tan visibles com sigui possible . Ja sigui des d'un menú principal , creant accessos directes o a través d'un núvol d'etiquetes.


A continució, us comparteixo un vídeo creat per l'usuari Teodorus Maximus que ha compartit a YouTube on explica com crear i organitzar les etiquetes del teu blog.


                 
   Video compartit al YouTube pel usuari Teororus Maximus


Si amb aquesta informació, no teniu suficient i voleu saber una mica més, aquí penjo una pàgina web de ''Tumblr''on explica més detalladament informació sobre les etiquetes:



Espero que us hagi servit com a guia per al vostre blog i així ajudar als vostres lectors i tenir ben organitzat el teu propi blog.

diumenge, 3 de novembre del 2013

Qui ets tu?

En aquesta nova entrada parlaré sobre una activitat feta a les classes de COED.

Al mòdul de COED vam tenir que fer una descripció sobre una fotografia realitzada per nosaltres mateixos sobre un company de classe amb la qual teniem que representar i descriure de tal forma que tinguesin relació el que mostraba la foto amb la persona descrita. 

Un cop fet el treball, tant la descripció com la fotografia, vam tenir que exposar a classe el procés de la fotografia, quantes fotos haviem fet fins la definitiva, si ens va costar, quan va ser...

A continuació exposaré la meva descripció i podreu veure adjunta la foto del meu company Sergi a qui vaig fer la descripció:

Un Diumenge pel matí, un sol brillant acompanyat d’uns quants núvols, la platja de Gavà, una càmera de fotos i…SOMRIU SERGI!

De fet vam quedar d’hora pel matí a un punt intermedi i un cop junts, vam anar a la platja de Gavà.

Que per què vaig escollir aquella platja i aquell lloc en concret? Sincerament per que em porta molts bons records, és un lloc molt tranquil, que m’inspira molta serenitat i confiança ja que també son unes de les coses que em transmet el Sergi i vaig creure oportú fer la fotografia en allà.

Vaig escollir aquest paisatge perquè és un lloc molt especial i que també s’assembla al meu amic Sergi en el seu caràcter o forma de ser. Personalment m’inspira tranquil·litat i confiança però alhora també ens representa lo neguitós que pot arribar a estar el mar, com a vegades l’hi passa al Sergi.

En la fotografia, no vaig voler que mirés a càmera, sinó que volia trobar una imatge natural, que fos transparent envers els sentiments que transmet i alhora que inspiri alegria, confiança i que sobre tot et tregui un somriure de la cara quan la mirin.

He decidit fer la fotografia en color ja que és un noi completament del S.XXI encara que he suavitzat la imatge i donat uns tons més clars però a la vegada que cridin l’atenció ja que a simple vista no és un noi que destaqui molt però lo important és quan el coneixes ja que mai t’imaginaries la seva personalitat a demés de lo bona persona que pot arribar a ser.

La fotografia té uns colors apagats i clars però alhora són uns colors que donen pau i serenitat, hi ha una barreja de blaus del cel i del mar amb el verd i el marró de la muntanya i amb això també he intentat reflectir la seva personalitat.

Crec que és una fotografia molt bonica i que no es d’aquelles que no expressen gaire, sinó que forma part d’aquelles que et quedes minuts mirant-la i a cada segon que passa et dones comte fins i tot dels més petits detalls.










 Espero que us hagi agradat i que us hagi servit com a inspiració.


dissabte, 2 de novembre del 2013

Diferents textos

A les classes de COED  hem estat treballant diferents textos que són molt interesants sobre la llengua oral.


  • Fer silenci: 
Es divideix en:
-Físic: escoltes però la ment està en blanc.
-Interior: escoltes concentrat el que estan exlicant i vivint-lo interiorment.

Hem de fer un silenci interior: concentrar-se en el que ens estàn dient sense distrer-nos i agafant només el fil de la história.

L'escolta significativa o profunda, és l'escolta del mestre.


  • Gramàtiques del silenci:
És important en les relacions interpersonals expressar l'estat d'ànim.

Ha d'existir una comunicació no verbal i verbal.

Amb la no verbal expressem emocions, sentiments, dessitjos, mostrem la nostre identitat, si som nerviosos o tranquils...

A través dels gestos, posició de les mans...

Per un mestre és molt significatiu la posició al hora de comunicar-nos

Amb la comunicació verbal és més dificil d'identificar a la persona interiorment.


  • El regal de la comunicació:
El fet de comunicar-nos ha fet que evolucionem ja que el fet de tenir major informació dona lloc a que tinguem una major independència.

Ens tornem més seleccionadors i aquesta feina de feflexionar per seleccionar és el que ens està fent més independents i tenir les nostres pròpies idees.


  • Missatge, codi, emissor, receptor i context:
Quan un missatge no és ben transmet, és per culpa de l'emissor segons el text, però, l'emissor a d'aconseguir que el missatge sigui adequat i que arribi bé amb diferents estris al receptor.


  • Aprendre i creixer:
El nen té una guia a la seva vida, el mestre.

Amb el pas del temps a d'aprendre a creixer i desenvolupar-se. És important que es desenvolupi i que aprengui diferents conceptes com llegir per poder creixer. D'una forma o un altre, està unit.

Parlar, llegir, escoltar, són destreses esencials de la comunicació.


Aquí us deixo l'enllaç, per si voleu mirar els diferents documents, són molt interesants:

https://drive.google.com/a/blanquerna.url.edu/folderview?id=0B-3UUlIa7aKwR282eE93WExXMEU&usp=sharing&tid=0B-3UUlIa7aKwc2kyOGR4X0lURkk

divendres, 1 de novembre del 2013

La tardor


Ara que comença la tardor, tornen les castanyes, els boniatos i el fred comença a fer-se notar.

Com diuen... Per tots sants castanyes i cargols amb banyes. 

Aquí us penjo dos vídeos amb una cançó que hem treballat a les classes de música i que trobo molt divertides i adients per començar a treballar amb els infants la tardor i les costums pròpies de cada estació de l'any.


  







Espero que us hagin agradat o que us hagin fet recordar a quan éreu petits.





diumenge, 27 d’octubre del 2013

''Documentar, una mirada nova.''

Al seminari, ens van fer llegir un llibre que es diu ''Documentar, una mirada nova'' Publicat per la Xarxa Territorial d'Educació Infantil a Catalunya.

Aquest llibre tracta 30 petites històries amb exemples de diferents situacións que han viscut els infants d'una escola i que deixen entre veure l'educació no formal, ja que amb la pràctica o el dia a dia els infants també aprenen coses noves i que encara que sembli insignificant, és molt important per a ells, sobre tot l'ambit de treball amb la natura que és un factor molt important en aquesta escola.

A continuació no us faré un resum de les diferents històries ja que aixó us ho deixo a vosaltres per que el llegiu però si que respondré a unes preguntes realitzades en el treball i que sobre tot van orientades cap el tipus d'escola que hi apareix en aquest llibre.

1. Com imagines l’escola del llibre? I l’aula?
Personalment crec que deu ser una escola increïble, molt gran, envoltada de naturalesa, on es dona molta importància a l’opinió de l’infant i sempre es te cura d’ell creant un ambient afavoridor i emocional per el seu desenvolupament.
Utilitza molt en l’àmbit educatiu la descoberta de l’entorn amb la naturalesa que crec que és també un punt molt important alhora del tindre en compte el desenvolupament de l’infant.
A nivell de l’aula crec que deu ser molt important el treball en equip, on treballaran molt el tema dels possibles conflictes que puguin sorgir al llarg del dia, a més del treball en equip, les rutines...

2. Com deu ser la mestra? 
Aquesta mestra deu ser tendre , sentimental, es preocupa pel seu treball, ajuda als infants encara que els hi dona la suficient confiança als infants per aconseguir ells l’objectiu, evoluciona amb els seus infants, divertida, amb iniciativa, amb confiança...

3. Com deu ser el dia a dia a l’escola?
Tots contents, amb grans amistats on es poden conèixer i socialitzar-se amb infants de diferents edats, on la naturalesa és un punt molt important al dia a dia, on la descoberta tant d’un mateix com de l’entorn són molt importants per al desenvolupament i el propi progrés de l’infant.
Penso que serà una escola molt més lúdica on es fan moltes coses pràctiques que és com realment s’aprèn i no tant a nivell de fitxes i sessions a l’aula.
Serà molt important el treball en grup i sobre tot les rutines que són un factor molt important per treballar de forma divertida on alhora poden aprendre nous conceptes descobrint i relacionant-se entre ells intercanviant paraules, objectes, materials, mirades, riures, gestos...

4.Quin deu ser l’estat d’ànim d’aquesta escola?
Jo estaria perfectament content, ja que s’adapta als meus gustos i opinions com la de posar més en practica les activitats i sobre tot fer-les a l’aire lliure, amb la naturalesa, que assagin, que s’equivoquin, que aprenguin coses noves...
Això dona més ganes d’aprendre als infants, de tal manera que estan més contents i sobre tot si és divertit per a ells, a més que utilitzaran les tècniques apreses sense que s’adonin i a la vegada estaran realitzant una rutina que de vegades poden arribar a ser molt avorrides.
Crec que tot això dona més ganes de saber, d’aprendre, d’investigar o esbrinar diferents curiositats que puguin sorgir dia a dia.

5. Creus que hi aprenen el que cal?
Pel simple fet de treballar en un ambient educatiu més natural on la descoberta d’un mateix i la descoberta de l’entorn juguen un paper molt important, crec que no hi ha res millor que això.
Els infants de petits, no necessiten classes teòriques en si com ara a nosaltres, els hi cal experimentar, sentir, viure, créixer, aprendre, equivocar-se, tocar, veure, olorar, degustar... són un mínim d’exemples que els infants haurien d’assolir quan són petits i que a través d’aquí ells aprenguin i es desenvolupin adequadament.
Crec que és una escola ideal per aprendre, on aprenen moltes coses i conceptes a més de valors, treball en equip, resolució de conflictes... així que no tinc cap dubte de que els infants aprenen en aquest tipus d’escola.
A més de tot això també és important el treball amb els pares i les seves relacions interpersonals amb els infants i justament el que proposa aquesta escola, son activitats en les que els pares ensenyen els seus hobbies o oficis als infants realitzant diferents sortides o activitats i també te la sort de la col·laboració de l’AMPA.







Espero que serveixi per incitar-vos a llegir aquest llibre que he trobat tan interesant.