Al seminari, ens van fer llegir un llibre que es diu ''Documentar, una mirada nova'' Publicat per la Xarxa Territorial d'Educació Infantil a Catalunya.
Aquest llibre tracta 30 petites històries amb exemples de diferents situacións que han viscut els infants d'una escola i que deixen entre veure l'educació no formal, ja que amb la pràctica o el dia a dia els infants també aprenen coses noves i que encara que sembli insignificant, és molt important per a ells, sobre tot l'ambit de treball amb la natura que és un factor molt important en aquesta escola.
A continuació no us faré un resum de les diferents històries ja que aixó us ho deixo a vosaltres per que el llegiu però si que respondré a unes preguntes realitzades en el treball i que sobre tot van orientades cap el tipus d'escola que hi apareix en aquest llibre.
1.
Com imagines l’escola del llibre? I l’aula?
Personalment crec que deu ser una escola increïble, molt
gran, envoltada de naturalesa, on es dona molta importància a l’opinió de
l’infant i sempre es te cura d’ell creant un ambient afavoridor i emocional per
el seu desenvolupament.
Utilitza molt en l’àmbit educatiu la descoberta de
l’entorn amb la naturalesa que crec que és també un punt molt important alhora
del tindre en compte el desenvolupament de l’infant.
A nivell de l’aula crec que deu ser molt important el
treball en equip, on treballaran molt el tema dels possibles conflictes que
puguin sorgir al llarg del dia, a més del treball en equip, les rutines...
2.
Com deu ser la mestra?
Aquesta mestra deu ser tendre , sentimental, es preocupa
pel seu treball, ajuda als infants encara que els hi dona la suficient
confiança als infants per aconseguir ells l’objectiu, evoluciona amb els seus
infants, divertida, amb iniciativa, amb confiança...
3.
Com deu ser el dia a dia a l’escola?
Tots contents, amb grans amistats on es poden conèixer i
socialitzar-se amb infants de diferents edats, on la naturalesa és un punt molt
important al dia a dia, on la descoberta tant d’un mateix com de l’entorn són molt
importants per al desenvolupament i el propi progrés de l’infant.
Penso que serà una escola molt més lúdica on es fan
moltes coses pràctiques que és com realment s’aprèn i no tant a nivell de
fitxes i sessions a l’aula.
Serà molt important el treball en grup i sobre tot les
rutines que són un factor molt important per treballar de forma divertida on
alhora poden aprendre nous conceptes descobrint i relacionant-se entre ells
intercanviant paraules, objectes, materials, mirades, riures, gestos...
4.Quin
deu ser l’estat d’ànim d’aquesta escola?
Jo estaria perfectament content, ja que s’adapta als meus
gustos i opinions com la de posar més en practica les activitats i sobre tot
fer-les a l’aire lliure, amb la naturalesa, que assagin, que s’equivoquin, que
aprenguin coses noves...
Això dona més ganes d’aprendre als infants, de tal manera
que estan més contents i sobre tot si és divertit per a ells, a més que
utilitzaran les tècniques apreses sense que s’adonin i a la vegada estaran
realitzant una rutina que de vegades poden arribar a ser molt avorrides.
Crec que tot això dona més ganes de saber, d’aprendre,
d’investigar o esbrinar diferents curiositats que puguin sorgir dia a dia.
5.
Creus que hi aprenen el que cal?
Pel simple fet de treballar en un ambient educatiu més
natural on la descoberta d’un mateix i la descoberta de l’entorn juguen un
paper molt important, crec que no hi ha res millor que això.
Els infants de petits, no necessiten classes teòriques en
si com ara a nosaltres, els hi cal experimentar, sentir, viure, créixer,
aprendre, equivocar-se, tocar, veure, olorar, degustar... són un mínim
d’exemples que els infants haurien d’assolir quan són petits i que a través
d’aquí ells aprenguin i es desenvolupin adequadament.
Crec que és una escola ideal per aprendre, on aprenen
moltes coses i conceptes a més de valors, treball en equip, resolució de
conflictes... així que no tinc cap dubte de que els infants aprenen en aquest
tipus d’escola.
A més de tot això també és important el treball amb els
pares i les seves relacions interpersonals amb els infants i justament el que
proposa aquesta escola, son activitats en les que els pares ensenyen els seus
hobbies o oficis als infants realitzant diferents sortides o activitats i també
te la sort de la col·laboració de l’AMPA.
Espero que serveixi per incitar-vos a llegir aquest llibre que he trobat tan interesant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada