dijous, 28 de novembre del 2013

Cmap (Mapes conceptuals)

Cmap és un programa online per a tots els usuaris amb el qual podem realitzar mapes conceptuals gràcies al llenguatge de programació Java. Va ser creat pel professor Alberto Cañas i el seu equip de l'IHMC (Institute for Human and Machine Cognition, PensacolaEstats Units).

Podem utilitzar algunes de les diferents plantilles que té a més dels icones i formes per a realitzar-ho a més ens permet crear diferents mapes alhora i pujar imatges personals des d'on s'estigui treballant

Cal dir que un avantatge és que ens permet guardar, en aquest cas exportar els mapes conceptuals com a imatge 'jpge, PDF... 

A classe de GTIC hem realitzat un a través d'un text que ens a aportat el nostre professor Jordi Simó:

El Dinar de Nadal
Per Nadal tota la família es reuneix a casa l'avia Maria, ella fa el dinar per a tots i aquest normalment consisteix en una escudella, un plat de carn i també neules i torrons de postres. Com que l'Àvia ja es gran, normalment l'ajuden els seus dos fills en Joan i el Marc.
En el dinar coincideixo amb les meves cosines i els meus cosins: La Maria, la Paula, en Genís i l'Eduard que són fills del meu oncle Marc. Cal dir que és un moment entranyable en el que parlem de totes les coses que ens han passat al llarg de l'any ja que ells no viuen a Barcelona com jo sinó que viuen a NewYork. Com sempre en arribar als postres en Genís fa el típic número amb els torrons d'Alacant i fa veure que se li trenca una dent. tothom riu menys la seva mare que pensa en el que costa el dentista.
La meva germana, la Maria també ve al dinar, i aquest any ho fa amb el seu fil, en Ramon, que no menja ni escudella ni carn ja que encara té 3 mesos.
El dinar comença puntualment a les dues del migdia i  acaba sempre a la mateixa hora, a les 5 de la tarda.



Ara podeu veure el meu mapa conceptual que he realitzat a través d'aquest text:




Primer de tot vaig llegir profundament el text i entenent el que llegia, s'ha de tenir present que el fet de transformar la informació, en aquest cas d'un text redactat a un mapa conceptual, implica entendre, analitzar i relacionar correctament tots els elements del text.

Seguidament vaig distribuir el text en dues parts, el menjar i la família. Un cop fet, vaig començar a filar cada tema distribuint-los de la manera que heu vist. 

Si ho fas conscientment i analitzant poc a poc et pot sortir un bon mapa conceptual. Tingues present poden ser d'una gran ajuda per a tú.

Amb aquestes diapositives realitzades per Ernest Prats García tindreu una clar idea sobre els mapes conceptuals:


       

Mapes Conceptuals from Ernest Prats Garcia





Recursos:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada